Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Time goes by

Av hany - 14 maj 2010 12:41

Nu när jag sitter här i ett grått Stockholm, kollar på bilder när jag var liten och lyssnar på musik, så kan jag inte hjälpa att man blir nostalgisk.

Åh, när man var liten. Jag saknar tiden då inget var svårt, då mamma och pappa tog ens beslut. Jag saknar när det bästa som fanns var att krypa upp i deras famn och äta glass en sommarkväll. Jag saknar när man inte stod en timme varje dag framför spegeln för att göra sig redo för dagen, utan när man bara vaknade och sprang ut för att leka. Jag saknar när man tyckte att skolan var det bästa som fanns. Jag saknar den tiden då man aldrig kände sig ensam, och när man aldrig funderade på vad livet faktiskt gick ut på. Jag saknar när det inte fanns någon press i skolan, på vad man skulle jobba med, på betyg. Jag saknar när ens värsta bråk var när ens storebror fick mer glass än en själv. Jag saknar att sitta och titta på Pocahontas och Lejonkungen. Ibland saknar jag verkligen att vara liten, för då hade man ingen aning om hur svårt livet egentligen var. Och det värsta var att man inte insåg det då. Jag saknar det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hany - 20 juni 2010 23:34

Life is not measured by the breaths you take, but by its breathtaking moments. - Vis jävel   Så vackert och så sant! ...

Av hany - 13 juni 2010 17:05

Det är sommarlov, och jag är jävligt glad!    Inga måsten. Bad. Sol som gör en lyckligare (och snyggare!).Umgås med de som verkligen gör mig glad: familjen och vissa kompisar. Glass. Sommarklänningar. Shorts. Sova till ett. Resa. Åh juste, nämde ja...

Av hany - 20 mars 2010 14:38

Det här passar så grymt bra in på hur jag känner nu.   I, I'll get byI, I'll surviveWhen the world's crashing downWhen I fall and hit the groundI will turn myself aroundDon't you try to stop meI, I won't cry   Det är från Alice i underlandet,...

Av hany - 19 mars 2010 22:25

Först så vill jag tacka Evelina, vem du nu är, för att du gör en liten 17årig tjej glad genom att kommentera! ;) Sen har jag tänkt på att det är så sjukt hur mycket vädret påverkar mig. Det är vår på gång, och trots att så mycket i mitt liv har ras...

Av hany - 6 februari 2010 20:50

Jag har tänk på en sak. Små ord kan göra så mycket, en enda mening kan göra en till världens lyckligaste, eller världens olyckligaste. Nu har det inte hänt något sånt, men när man har haft en allmänt dålig dag och sedan loggar in här för att se att n...

Ovido - Quiz & Flashcards