Alla inlägg under februari 2009

Av hany - 24 februari 2009 16:04

Nu är jag tillbaka från "landet" (mormor och morfar)! Det kan vara ganska skönt att komma bort från storstaden då och då, men det är ju som man säger: borta bra men hemma bäst!

Idag är fötövrigt en mycket trevlig dag, enligt mig: nämligen fettisdagen! Och det firas ju på bästa sätt genom att äta en semla eller två, eller vad sägs? Jag ska faktiskt äta en alldeles strax, från gateau, och sedan en hemgjor, mohaha.

Annars har det inte hänt så mycket idag, bilresan hem tog ju sin lilla tid och resten av dagen har jag sprungit runt och letat efter filmen "Nyckeln till frihet". Vi ska ska se den som en läxa under lovet i svenskan. Att det ska vara så himlans svårt att hitta!? OM någon har ett tips var  den finns i stockholms stad så kommentera, teck!
Nu ska jag måla naglarna, tror att de får bli rosa... eller röda? Aja, puss på er.


Av hany - 21 februari 2009 12:38

Hm, okej, nu åker jag upp till min mormor&morfar och kommer hem på tisdag morgon, which means ingen dator och inga blogginlägg. Men ni klarar er väl? Haha.

Ha det bra allihopa, så hörs vi då!

Av hany - 20 februari 2009 14:42

Just nu har jag ingenting att göra (pallar inte att göra läxor första dagen på sportlovet!?) så vad är bättre än att passa på att skriva en lista? Jaa, som jag skrivit förut är jag en sucker för romantik, alltså är romantiska filmer något av en favorit. Jag har därför knåpat ihop en liten top fem lista på de romantiska filmer jag älskar mest! Observera att jag inte sett "Borta med vinden" och "Ghost" såå dessa kan inte vara med även fast alla säger att det är jättebra och romantisk!

1. Titanic  (surprise?!)

2. The Notebook

3. Notting Hill

4. P.S i love you

5. The Holiday / Love Actually


Vad säger ni? Har jag glömt någon eller är listan helt fel enligt er? Kommentera! Jag väntar...

Av hany - 20 februari 2009 09:33

Wohoo, äntligen lov! 10 dagar soft hemma, och roliga händelser förstås också! imorgon måste jag åka till min mormor och morfar... Ja, det är ju kul att träffa dem, sedan åker jag hem på måndag och träffar kompisar och sånt. För mig gör det ingenting att vi inte åker upp till fjällen och åker skidor, det lockar inte mig skärsilt mycket faktiskt, jag åkte mycket när jag var lite och nu har jag tröttnat. Men en solsemester skulle verkligen sitta fint! ÅH! Tänk att ligga på stranden någonstans med en god drink i handen medan brännan blir stekhet.. Mjaa, drömma kan man ju alltid göra, haha. Men ja, det ska bli väldigt skönt att ta en paus från skolan måste jag säga!

Dags att äta frukost, see ya! <3

Av hany - 15 februari 2009 11:11

Neej vad faail, jag glömde att skriva på alla hjärtans dag som jag velat! Typiskt. Men jaa, jag får väl önska er glad alla hjärtans dag idag istället, hade ni det bra? Jag som är 100% (haha!) singel fick nöja mig med choklad från en kompis och pappa, som aldrig sviker mig... Höhö.

Idag är det matteplugg som gäller, rymdgeometri är det bästa jag vet! (ELLER INTE...!)  Och sedan spela lite tennis, så ja, det blir en soft dag idag.

Förresten glädjer det mig att jag bara har tre och en halv skoldagar kvar till sportlovet, WOHOOO!

Sköt om er nu allihopa! <3

Av hany - 13 februari 2009 14:55

Åh vad härligt väder det är idag! Jag har varit glad hela dagen, den har bara flytit på! Jag har inte heller råkat illa ut även fast det är fredag den 13, men jag är inte vidskeplig, så jag tycker inte att det är något speciellt med denna dag ändå...

Snart ska jag gå och gymma med min käre vän Thoma, men först ska jag nog äta en semla, haha, jag fullkomligt älskar semlor! Yummie! Jag lovar att jag kommer att ha förätit mig på det innan fettisdagen, men det är ett problem vi löser då! ;)

För övrigt så är det ju alla hjärtans dag i morgon, glöm inte det, ni som är par! Jag själv älskar att bli uppvaktad, med ett restaurangbesök eller något litet som en ros. Vissa tycker denna dag är onödig, men det håller jag verkligen inte med om, det är en jättebra dag, men det kanske jag bara säger för att jag är en äkta romantiker.. Haha!

Såå ha en bra fredag allesammans, jag skriver imorgon, då får jag se om någon uppvaktar mig, även fast jag är singel...

Av hany - 7 februari 2009 11:03

Äääääääntligen lördag! Woho! Innan jag börjar med inlägget just om lördagen måste jag bara berätta om att jag såg filmen Billy Elliot igår på Kanal9. Första gången jag såg den var jag 10 år och redan då föll jag pladdask för dig. Och nu kände jag att det var dags igen, och det var precis lika underbar som första gången jag såg den. Så himlans gullig! Jamie Bell som spelar just Billy är ju hur duktigt som helst, han var bara typ 11 när han spelade in den! Aja. Nog om det, jag ville bara få fram att jag rekomenderar den starkt!

Idag ser i alla fall min lördag ut något på detta sätt:

 Vakna vid 10.30

Sega med frukosten och sitta vid datorn.

Börja flytta in grejer till mitt nya rum! (jag tror att det kommer bli klart i dag om jag har tur, jippie!)

Gå på promenad

Träna klockan 15.00

Hemmakväll framför tvn eller pary ute! Får se vad det blir!

Nu ska jag börja att montera ihop min bokhylla, see ya! <3

USA

Av hany - 6 februari 2009 20:31

Åh.. Jag har hittat bilder från USA i somras som jag inte hittat och längtat efter. Jag blir så glad men ändå så ledsen när jag ser på dem. Det var en helt oförglömlig sommar, jag hade så kul! När jag tänker tillbaka på alla händelser skrattar jag lite för mig själv. Men sedan tänker jag på hur mycket jag saknar det. Familjen, upplevserna, naturen.. Helt fantastiskt. Och jag blir ännu mer ledsen när jag vet att vi inte kommer åka tillbaka som vi gjort alla dessa fyra år. Det kan låta helt bortskämt att vilja åka tillbaka till USA för femte gången, men jag saknar alla så. Nästa gång jag är där ska jag fasiken ta vara på tiden mer!

Tss, vilken liten nostalgitripp det blev. Ja, dags att öppna ögonen och komma tillbaka till vardagen.  Höhö, så sentimentalt!

Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards