Direktlänk till inlägg 24 december 2009

Tankar kring mitt liv 2009 och 2010

Av hany - 24 december 2009 23:50

Åhåhåh idag är det julafton, årets bästa dag! Hur kan man INTE älska julafton!? Maten, presenterna, familjen, snön, kalle anka, men främst: stämningen! U N D E R B A R T ! Hurrsomhelst, nu när jag sitter här, 10 minuter kvar till att julafton är slut för 2009, med mina finfina presenter, såsom en kamera, smink från id, body lotions, med mera, så kan jag inte låta bli att känna mig lite sorgsen. MISFÖRSTÅ MIG INTE, JAG ÄR HUUUR GLAD SOM HELST FÖR ATT FÅ DELA DENNA DAG MED MIN ÄLSKADE FAMILJ, OCH AV ALLA JULKLAPPAR! Men... Jag tänker. Nästa jul, när min brorsa inte längre bor hemma, när de underbara treorna slutar i min skola för att börja plugga på universitetet, när jag fått se min kärlek för sista gången och när jag bara har ett år kvar i gymnasiet. Hur känner jag då? Vad är jag då i mitt liv? Jag brukar undra detta varje jul: hur ser mitt liv ut nästa jul? Har jag pojkvän? Är jag fortfarande bästa kompis med Mikaela? Har jag samma umgänge? Vilka kommer jag att tappa kontakten med detta år, och vilka nya kommer jag att lära känna? Jag blir nästan lite rädd när tiden går så snabbt, men min utveckling inte hinner med. Alltså i livet. Det känns som jag är på samma ställe som förra julen, även fast jag nu går i gymnasiet. Livet är kort och man måste utnyttja stunderna. Jag borde inte tänka så här. Borde leva i nuet, och njuta. Men det är så svårt när framtiden är så oklar. Jag vet inte vad jag vill bli, jag har inget att kämpa för i skolan, för att nå mitt drömjobb. Jag har ingen pojkvän som alltid är där för mig, och ingen BÄSTA kompis jag kan dela allt med. Haha , klart att jag har en massa kompisar, men vart är den där vänskapen man ser på film? Jag har visserligen alltid min familj som är här för mig. Men jag vill inte att tiden ska gå så snabbt! Eller jo. Jag vet inte. Ibland kan jag inte vänta på att få komma ut i världen, upptäcka nya saker, komma ifrån gymnasiet och klara mig på egen hand. Men samtidigt så kommer jag sakna den här tryggheten som man har i gymnasiet så grymt mycket. Inte lika mycket eget ansvar. Alla säger att denna tid är den bästa i livet. Man ska njuta i gymnasiet, för när man tar stundentet så ser man tillbaka på denna underbara tid och ångrar att man inte njut till fullo..


jag vet inte vad jag vill. vad jag ska tro. Men nu vet jag i alla fall vad jag tänker, och om exakt ett år så ska jag läsa detta och se hur jag tänkte när jag var ett år yngre. Jag undrar verkligen hur mitt liv ser ut då. har jag ryckt upp mig i skolan? Kommit ut ur mitt skal? Slutat bry mig om vad andra tycker?


Hm. Det blir spännande att se!


Nu ska jag gå och lägga mig, för att sedan vakna till en ny underbar dag som ska spenderas med min finfina familj! Hoppas att ni har haft en lika bra dag som  jag! :D

 
 
Ingen bild

evelina

10 januari 2010 13:10

uppdatera, jag älskar ju din blogg! :D kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hany - 20 juni 2010 23:34

Life is not measured by the breaths you take, but by its breathtaking moments. - Vis jävel   Så vackert och så sant! ...

Av hany - 13 juni 2010 17:05

Det är sommarlov, och jag är jävligt glad!    Inga måsten. Bad. Sol som gör en lyckligare (och snyggare!).Umgås med de som verkligen gör mig glad: familjen och vissa kompisar. Glass. Sommarklänningar. Shorts. Sova till ett. Resa. Åh juste, nämde ja...

Av hany - 14 maj 2010 12:41

Nu när jag sitter här i ett grått Stockholm, kollar på bilder när jag var liten och lyssnar på musik, så kan jag inte hjälpa att man blir nostalgisk. Åh, när man var liten. Jag saknar tiden då inget var svårt, då mamma och pappa tog ens beslut. Jag...

Av hany - 20 mars 2010 14:38

Det här passar så grymt bra in på hur jag känner nu.   I, I'll get byI, I'll surviveWhen the world's crashing downWhen I fall and hit the groundI will turn myself aroundDon't you try to stop meI, I won't cry   Det är från Alice i underlandet,...

Av hany - 19 mars 2010 22:25

Först så vill jag tacka Evelina, vem du nu är, för att du gör en liten 17årig tjej glad genom att kommentera! ;) Sen har jag tänkt på att det är så sjukt hur mycket vädret påverkar mig. Det är vår på gång, och trots att så mycket i mitt liv har ras...

Ovido - Quiz & Flashcards