Alla inlägg under november 2008

Av hany - 30 november 2008 10:15

Åh herregud, alltså, jag är helt kär i Robert Pattinson. Snyggaste mannen på jorden, eller vad?! Jaaaaag dööööööööör.

Om vi lämnar mina kärleksförklaringar till the hottie's utseende, så har jag faktiskt väldigt mycket att göra idag. Inget ovanligt, va? Jag skriver om alla läxor jag ska göra varje helg! Men! I dag är det ju första advent, så jag och familjen ska mysa, dricka glögg och äta lussebullar och pepparkakor. Vad sägs om det? Yummie!

Men nu ska jag återvända till biologin, nervsystemet, dendriter och sånt... Blö.

Ha en bra dag!


Av hany - 29 november 2008 10:48

I går gick jag och tjejerna på bio. Vi såg Twilight. Herregud. Den. Var. Helt. Underbar. Fantastisk, brilljant, otroligt, jaa, fler ord? Så söt att jag dör! Och Robert Pattinson. OH MY! Het,het!
Som ni kanske ser så är detta verkligen en sevärd film!

Man ville helt enkelt bara se meeer!

Först trodde jag att en film om en tjej som blir kär i en vampyr är helt uteslutet och knostigt, jag brukar nämligen inte gilla orealistiska filmer om monster och grejs. Så mina förväntningar var inte så höga. Men 5 minuter in i filmen och man satt som förhäxad! Helt underbar. Men jag är ju en sucker på romantiska filmer, så det kanske inte var helt oväntat...

Men, se den!

Kram, kram.

Av hany - 22 november 2008 22:14

Bläääää jag har tråkigt... PÅ EN LÖRDAGSKVÄLL! Sitter här och äter godis och ångrar lite att jag inte ringde någon, men nu orkar jag inte. Försöker muntra upp mig själv med lite godis medan jag kollar på bilder från USA i somras. Jag vill tillbaka! Nuuuuuuuu! Jag pallar inte skolan just nu... Vill bara lägga av och resa bort till en mysig strand i Los Angeles där jag kan ligga på stranden hela dagen och sedan på eftermiddagen gå och shoppa en massa kläder. Åh!

Någon, muntra upp mig? Snälla! Känner att livet är pest just nu. Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Det är höst? Kan det vara en andledning?

Usch. Ska nog gå och lägga mig och plugga. OBSERVERA: PLUGGA! En lördag, oh my... Kan det bli värre?


Av hany - 21 november 2008 12:15

Hej och förlååt för så dålig uppdatering. Jag hinner verkligen inte! Så de lilla antal läsare jag har: sorry, jag ska bli bättre! Promise!

Idag fick vi sluta vid 11, sååååå skönt! Hade inte någon SO eller Idrott. Så nu sitter jag här vid datorn, dricker en latte och lyssnar på mitt nya "beroende": Poker Face med Lady Gaga! Jag kan seriöst inte sluta lyssna på den!
Btw, det var en sak jag tänkte på idag. Det är jul. Snart. Oh. My. GOD! JAG ÄÄÄÄÄÄLSKAR JULEN! Men vem gör inte det förresten! Den är så underbar med lussebullar, pepparkakor, kardemumma, vanilj, glögg, presenter, gran, köttbullar, kalle anka... ja, listan kan bli lång med alla fantastiska saker det finns med julen. I love it.

Men, jag vet det är faktiskt 33 dagar dit och vissa tycker att jag börjar lite för tidigt. Alltså, jag har inte börjat, utan jag bara ser fram emot det. Bara så att ni vet.

Jahapp, lite weird inlägg kanske. Men nu ska jag sitta här och softa ett litet tag till och sedan ska jag börja plugga lite: jag har 2 prov nästa vecka plus två redovisningar. Det är tufft.

Men puss och kram, ha en underbar dag! (speciellt när det är så soligt, men kallt, höstväder!)

Av hany - 8 november 2008 13:18

Tjena! Har sprungit in och ut i en massa möbelaffärer för att hitta det perfekta soffbordet. Att det ska vara så svårt!? Jag har några ideér, men så håller ju inte resten av familjen med... Åh.

Men det finns faktiskt grejer jag vill ha ännu mer just nu i november, och det är:

1. UGGS! (jag har beställt classic tall i färgen sand från http://www.uggstopsale.com.au/default.aspx?i=gfVJZjN0FD4=&t=ROorz6u8FVQ=. De ska komma snart, men jag kan inte vänta! Gaah, jag är så otålig!)

2. En 42 tums plasma tv. (Ja, en 32 tum har jag redan, men den ger inte riktigt den rätta biokänslan. Den ska vara större!)

3. MVG i alla ämnen. (Hm, detta är en snäppet svårare önskan att ge till mig. Det är något som skulle sitta fint till jul! Haha. Ja, jag får försöka att lösa denna önskan själv...)



Av hany - 1 november 2008 15:41

Idag sprang jag 2,5 kilometer. På 19 minuter. Herregud, dålig kondition, eller vad!? Sen kom jag hem, duschade, gjorde inpackning, lade citron på ansiktet. Ja, ni läste rätt, lade citron på ansiktet. Jag fick ett tips av en tjej på flygplatsen att lägga kiwi/citron/tomat på huden. De suger nämligen ut orenheter. "Do it everyday in two weeks and you will get flawless skin!" sa hon. Man skär alltså upp frukten i skivor och låter det ligga i cirka 2-3 minuter på ansiktet. Jag vet inte om detta fungerar, men det kan ju vara värt att testa, eller hur? Ni får rapport om två veckor! Men är det någon som testat, så skriv en kommentar! Jag vill väldigt gärna veta om det ger resultat eller inte, för om ej så är det väldigt onödigt.

Nu ska jag spela kort med mormor, haha ! Kram kram.

Ovido - Quiz & Flashcards