Alla inlägg under juni 2009

Av hany - 30 juni 2009 10:54

Nu, eller rättare sagt igår, tog jag mitt första dopp det här året. Utomhus alltså. Snacka om sent!? Men så går det om man är en badkruka som jag... Haha. Jag badade i en kompis pool, så ett riktigt hav har jag inte vågat mig på än... Däremot åker jag snart till Gotland, så då får det bli ändring på det!

I går hade jag och några kompisar, som sagt, det super mysigt vid poolen, med drinkar och snacks. Det var så härligt att bara hoppa i när man kände att hettan var olidlig. Det är sådana här tillfällen man verkligen vill ha en pool...

Idag hade jag och en annan kompis tänkt att åka ner och sola vid vattnet, men det kom upp en grej för henne, så i guess att jag bara stannar hemma idag och solar på terrassen.

Förresten så fick man ju reda på gymnasieintagningen igår, och jag kom in på mitt förstaval. Woho! Häärlans...

Av hany - 25 juni 2009 15:56

Hallå!

Idag har jag varit i solen från klockan elva tills nu, alltså klockan fyra. jag känner mig varm, svettig óch på toppen av det har jag lite huvudvärk... Kanske inte skulle varit i solen så länge, eftersom jag inte blivit riktigt van än? Meen det är i och för sig värt det! Man måste ju passa på att njuta i det här vädret, det är inte varje dag solen skiner så här mycket! Dessutom har jag fått en bikinibränna! Woho! Jag börjar blir brun ;)

Nu ska jag och Carro köpa glass och svalka oss nere vi bryggan. Det blåser friskt där nere.


Av hany - 24 juni 2009 13:11

Ååh vad härligt väder det är ute! 26 grader och strålander sol, kan det blir bättre? Dock är jag lite rastlös när jag ska sola, jag kan inte bara ligga där och inte göra någonting...

Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska hitta på idag... Men det är det bästa med sommarlovet, man behöver inte bry sig om någonting, utan kan bara ta det lugnt! Men just nu lutar det åt att samla ihop några buddies och sätta sig nere vid vattnet och käka glass eller att åka in till stan och kolla lite på reorna. Jag tror det blir det förstnämnda, det är för varmt att gå inne i stan en sådan här dag...

Först ska jag däremot fixa lite brunch, jag är supersugen på amerikanska pannkakor med sirap och glass. Så onyttigt, men SÅ gott!! Det är ju trots allt sommarlov... Jeps, magen kurrar så det är dags att leta reda på den där mixen och blanda med ägg och mjölk så är det färdigt att steka - lätt som en plätt.

Ha det bra!

Av hany - 21 juni 2009 22:48

Nu är jag tillbaka från midsommarfirandet i stockholms skärgård med min kära släkt och vänner. Det var toppen! Däremot blev det lite för mycket av det goda, men det är sånt man får ta... Haha. På tal om onyttigt: jag har faktiskt lovat mig själv att ge mig ut på en timmes cykeltur varje dag den här sommaren. Dels för att jag älskar att cykla (speciellt i fint vädder) och dels för att det är nyttigt för både kropp och knopp. Så vad tror ni? Kan jag hålla mig till det? Tja, vi får väl se, men med mig brukar det vara så att det jobbigaste är få ändan ur vagnen och sätta igång. För när jag väl gjort det så är det bara att köra på! 

Ja, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och läsa Breaking dawn av Stephenie Meyer, som inte är en helt fantastisk bok, men ett bra tidsfördriv! Förresten har jag hört att det ska bli fint väder imorgon, så det får man väl hoppas på, eftersom jag är älskar att soola!

God natt!

Av hany - 16 juni 2009 15:41

Hej! Jag har precis kommit hem från Djursholms torg, där jag Elsa och Carro har hyrt film till ikväll, vi var sugna på att skratta så det blev "Good luck Chuck" och "Wild child", någon som har sett den? Den kanske inte är en oscar vinnare, men jag kan tänka mig att det är en lite cheesy komedi, vilket passar oss alldeles utmärkt. De andra som inte var med får nöja sig med det... Hehe.

Vi åt också lunch på Gateu, vilket alltid är mysigt!

Nu sitter jag framför tvn och ser på Simpsons, men jag ska nog ge mig ut på en promenad och köpa lite godis till ikväll!


Av hany - 15 juni 2009 13:21

Yaaay, sommarlov!!! Sååå härligt. Dock kan man inte säga det samma om vädret,  men jag ska inte vara bitter, utan istället bara vara glad över att jag är ledig i 10 veckor!

Idag händer inte så mycket, jag sitter här med min nya laptop som jag fick av mami och papi. Det tackar man för. Däremot är jag väldigt ovan att sitta vid datorn utan mus, men jag vänjer mig väl efter ett tag...

Jag har faktiskt lite tråkigt just nu, hahah, tre dagar in på sommarlovet! Men jag tror att jag ringer en polare och hittar på något, eller har ni något bättre förslag? Hm, jag får se hur det blir...

Nu ska jag i alla fall äta lunch, vi hörs!

Av hany - 11 juni 2009 16:41

Men guh så konstigt: imorgon slutar jag nian. Självklart är jag hur glad som helst för sommarlov eftersom detta året varit ett riktigt pluggår, (fast det är värt det då jag går ut med 300 meritpoäng, WOHO!!!) Men samtidigt känns det huur sorgligt som helst att jag inte kommer tillbaka till alla klasskompisar, bra lärare och fina skola. De här tre åren har varit helt fantastiska, även fast jag inte kanske inte helt och hållet njutit full ut av dem. Jag kan bara säga att jag kommer gråta som ett litet barn imorgon på avslutningen, men jaa, jag får väl se det från den ljusa sidan och säga att det är ett bevis på att jag faktiskt trivts med min underbara klass.

Så jaa, imorgon tror jag blir till en FANTASTISK dag men samtidigt sorglig!


Ovido - Quiz & Flashcards