Alla inlägg under oktober 2009

Av hany - 26 oktober 2009 13:31

Idag är en chilldag! Packar lite, fixar lite nya låtar till ipoden, kollar runt på tips inför London m.m Kanske ska träffa Mikaela också, eftersom jag trots allt är klar med det mesta!

Ikväll ska jag packa det viktigaste: necessären. Jag brukar alltid glömma något viktigt, men hoppas att jag inte göra det denna gång!

Det ska bli så sjuuuuuuuuuukt kul! Jag har alltid verlat åka till London och nu får jag äntligen göra det! :D

Dags för lite kaffe och en chokladbit! Hihi. (måste påpeka tt det är MÖRK choklad!)

Av hany - 25 oktober 2009 11:17

Oj, jag vaknade precis. Klockan var 11, men eftersom jag har en radiostyrd klocka så visade sig den vara 12 i min kropp. Jag brukar inte gilla att sova länge, för hela dagen går liksom bort på något sätt, men nu känner jag att det var behövligt. Jag har seriöst inte fått sova ut sedan jag började i gymnasiet, och det är ju helt sjukt eftersom allt plugg, klasskamrater, intriger, killar, förvirring och en massa annat gör en helt trött i kroppen. Jag kände att det verkligen var dags för lov så att jag kan få pusta ut och bara komma bort från all skit. Därför längtar jag så himlans mycket till London, för när man är i en helt ny miljlö glömmer man bort allt där hemma och bara är. Det känns som man har hela livet på sig till skolan börjar, och det är verkligen just det jag behöver just nu! Så det ska bli jätteskönt!

Idag har jag därför inga speciella planer, eller jo, jag ska spela tennis med Mikaela klockan tre, men innan dess så ska jag nog bara lyssna på härlig musik och packa inför London. Skriva en lista på vad som ska inhandlas innan (tidningar, godis, tuggummi m.m) och det som ska handlas under (listan från igår behövs fyllas på lite :P)

Så hoppas att ni får en trevlig dag! Min kommer iaf vara superchill med många vaniljbullar involverade...

Av hany - 24 oktober 2009 20:22

Hallå! Fjärde inlägget för idag, herrejösses - vi får säga att det är för att kompensera för det fyra dagarna jag är i London nästa vecka! Längtar sjukt mycket, jag har ju aldrig varit i London, och har alltid velat åka, så jag ser verkligen fram emot det! Jag håller faktiskt i skrivande stund på att fila på en liten shoppinglista, för omg vad det ska shoppas! Jag har ju nästan abstinens eftersom jag inte shoppat på typ två månader. Det är ju rekord! Såhär ser iaf min lista ut än så länge:

- Jeans

- Bodylotion

- Undisar från Victorias Secret

- Mascara (diorshow)

- Svart vinterjacka

- En massa toppar och koftor!!

Sounds greaaaaaaaat!

Btw, har ni något tips på ett ställe man verkligen inte får missa i London ? Skriv gärna en kommentar! :D


Sen ska jag se på Little Miss sunshine och äta vaniljbullar!






ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH nu kom min mamma in och jag blir så irriterad henne för tillfället... Får man inte ha ett privatliv? Nu ska hon försöka ta reda på min blogg liksom?

Av hany - 24 oktober 2009 16:52

Jag kom på en sak idag när jag väntade på min brorsa efter att han hade gjort högskoleprovet. Nämligen hur detta ställe är det ultimata raggningsstället. Efteråt alltså. De är typ 70% killar, och 50% av dom är snygga. Score! Hahahha gud vad jag tänker som en kille ibland, men seriöst, it's a brilliant plan!! ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen efter att ha avnjutit en nygräddad vaniljbulle! :D


Av hany - 24 oktober 2009 11:27

Nu är jag tillbaka! Det gick bättre än jag trodde! Ungarna verkar gulluga och jag får 70 kr i timmen. Nästa fredag börjar jag! Det blir nog bra :)

Idag har jag bara mysplaner:

- Gå prommis med mami

- Baka bullar med mami

- Duscha, göra inpackning, peela mig

- Köpa godis och se på Little miss sunshine

 

Härlig, soft dag med familjen helt enkelt - en perfekt start på höslovet!!!!

<3

Av hany - 24 oktober 2009 09:22

Ohmy jag är jättenervös! Jag ska nämligen på jobbintervju, vilket jag helt hade glömt bort framtills igår kväll. Hehe. Detta jobbet är i och för sig bara barnsittning hos mina grannar, men ändå. Detta är mitt första jobb, och det klart att det är nervöst när jag ska sitt och leka med deras barn!

Har ni något tips på något? Alltså som har med barn att göra, please, skicka en kommentar! Då kanske jag blir lite mindre spänd ...


Av hany - 23 oktober 2009 15:17

DET ÄR HÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖSTLOOOOOOOOOV, FYYYYYYYYY VAD HÄRLIGT!!! Jag har seriöst verkligen förtjänat det. Är så trött på allt som involverar skolan. Plugget, klasskompisarna, allt... Det ska blir skönt att vila upp sig kan jag säga! Men. Det finns alltid ett men. I det här fallet kan ni gissa vad det handlar om. En viss person. En viss kille. En viss sjukt snygg kille. You know. O L I V E R. Jag och Mikaela hade planerat hur vi skulle få uppmärksamhet av våra killar. Men såklart så failade hela planen! Jag som hade taggat så, och som så gärna ville visa honom att jag fortfarande var intresserad. Som jag sa förut så ville jag visa det innan lovet, eftersom jag knappt har tittat på honom på flera veckor. Men såklart, planen gick fel och jag är mes. Därför har jag tillåtit mig att deppa lite nu ikväll, för att sedan njuta till 100% resten av lovet!! Jag är liksom besviken på mig själv, det är bara att göra det, livet är kort och man ska leva det fullt ut. Just SÅ ska jag tänka nästa måndag, för då ska jag le! Det är bara att hoppas att han också är intresserad...

Tagga, tagga, tagga!

Men jag måste bara skriva det en gång till: DET ÄR FREAKING HÖSTLOV :D :D :D


Av hany - 23 oktober 2009 07:15

Idag är det freedag den 23 oktober! Och vet ni vad det betyder!!!? Det betyder att det är FREAKIN' höstlov när jag kommer hem idag!! Fyyyfan vad härligt säger jag bara! Det ska bli underbart att villa upp sig hemma, men främst ser jag ju fram emot London!

Idag har jag bara tre lektioner, och sedan ska jag och girlsen fira lovet med en fika. Sounds great tycker jag!
Men, som sagt så är det dagen innan en veckas lov, en vecka utan att se min fina Oliver, (damn vad jag låter creepy) så därför hoppas jag verkligen att jag får se honom idag och möta hans blick för jag har inte gjort det på en vecka, och jag vill verkligen inte stå ut en vecka till...! Hoppas, hoppas, hoppas... Det gäller att se snygg ut idag ;)

  Nu ska jag borsta tänderna och fixa mig lite mer. Jag fick mer tid idag eftersom min snälla älskade pappa bestämmde sig för att jag kunde få skjuts idag! Härlig start på dagen :)


Ha en underbar dag!

Ovido - Quiz & Flashcards