Alla inlägg under mars 2009

Av hany - 28 mars 2009 18:33

Men kul att alla ska vara upptagna när jag är suuupersugen på att gå ut på stan! Roligt att göra det själv liksom. "Hej, EN biobiljett till En shoppaholics bekännelser" eller "Hej, ett bord för EN person, tack". Antingen är de sjuka, bortresta eller bjudna på annat som inte är kul eftersom jag bara känner en person där. Visst,  jag börjar bli lite smått desperat så det kanske slutar med att jag följer med på det där festerna i alla fall eller så ringer jag en gammal bästis jag inte träffat på ett år. Vad tycker ni? Lite kort varsel att bara ringa upp någon man inte träffat så länge bara så där...? Med lite eftertanker så är det väl så..

Jag fortsätter att ringa runt ett tag, i hopp om att inte det värsta ska hända: jag sitter själv framför tv:n med en Ben&Jerrys och godis på en lördagkväll. HELT själv. Inte ens mamma, pappa, mormor, morfar eller brorsorna. Näe fy. Visst, det är skönt ibland, men inte just den dagen man verkligen är sugen på lite umgänge...

Jag lovar att det slutar med att jag sitter och plugga fysik. Fyfan. Om jag skriver imorgon att jag gjort det får ni skratta hur mycket ni vill. Haha!
Nu ska jag väl fixa lite mat, får se vad jag är sugen på... Vi hörs! Hoppas ni har det bättre tur än jag denna lördagskväll. Och förresten: GLÖM INTE EARTH HOUR KLOCKAN 20.30 FOR GOD SAKE, GLÖMDE NÄSTAN DET!  ;)

Av hany - 19 mars 2009 18:00

Hej! Nu var det evigheter sedan jag bloggade. Eller, ja, i alla fall en vecka.

Jag har haft två prov plus 3 inlämmningar, så jag har haft det riktigt tufft denna vecka. Jag är helt slutkörd! Därför ska jag inte plugga något idag. Man måste ju faktiskt vila också. Så nu har jag kollat lite på tv, suttit vid datorn och nu ska jag iväg och handla mat till mig och mami. Vi får se vad det blir, känner för något italienskt...

Förresten fick jag tillbaka mitt matteprov idag och jag blir så förtvivlad. Att jag aldrig kan får VG på ett matteprov alltså!? Det är helt otroligt, det känns som om hur mycket jag än pluggar så går det bara inte!

Gaaah, jag blir helt galen! Men nu gäller det att få bra på nationella, så löser det sig kanske. Med betoning på kanske.

Ha det bra och njuut av det underbara vädret! Jag blir sjukt glad av detta! Jag får en massa endorfiner i kroppen så att jag bara känner mig lycklig! (bortsett från matteprovet då...) WIEE!

Av hany - 13 mars 2009 20:46

Idag är jag frisk och kry. Lite ont i halsen har jag, men det får jag leva med.

Idag var en soft skoldag i alla fall, för engelska nationella provet och sedan lunch, so och sluut klockan 13.00 Härlans.

Men provet gick bra i alla fall, förut om något småfel jag kom på nu som var helt självklart egentligen. Ibland är man helt dum i huvudet. Förra året fick jag två poäng i från MVG, så det var lite surt, men jag hoppas verkligen att jag får det nu, då är jag säkrad mitt MVG i engelska sa min lärare.

En annan grej som jag är sjukt ledsen för är en sak som är inte är så väsentlig egentligen, men som jag bara måste får ur mig. Jag kämpade som ett djur för en inlämning i biologi, (det finns mer information om det i blogginlägg från december/januari) och jag satt ungefär 80% av alla dagar på jullovet. Allt var väldigt genomarbetat och jag kände att det har skulle verkligen gå bra. Men. Jag har väntat på resultat enda till nu och blev liksom förtvivlad när det visade sig att jag fick VG-. VG-!!!! Jag kämpade hur länge som helst med detta arbete! Folk i min klass som satt max 3 dagar i några timmar fick MVG-! Förstår ni hur frusterande det här är för mig? Jag vet inte vad jag ska säga, alla mina kompisar fick högre än mig och jag satt längst. Inte för att längden har betydelse här, men ni vet inte hur mycket jag satt med detta jävla arbete! Jag började seriöst gråta. Och nej, jag är inte någon pluggis som ballar ut vid ett vg-, utan jag är bara en tjej som bestämde sig för att rycka upp sig med skolan. Jag sitter med läxor från att jag kommer hem på eftermiddagarna till klockan 9 på kvällen, vilket är ungefär 5 timmar varje dag. Och mina helger ska vi inte tala om! Jag har inga helger. Därför blir jag förtvivlad över detta och funderar på om hårt arbete verkligen lönar sig!? Ja, det verkar ju fan inte så. Allt mitt slit! Jag somnar klockan tio på kvällen för jag är helt utmattad. Och allt plugg. Det spelar ingen roll. Det får mina betyg ligga på samma nivå som förut. Det gör mig trött...


Hm, ja. Som ni märker är jag lite smått inne i någon slags kris. Vid 16-års ålder. Kul. Inte för att någon orkar läsa denna långa text, för om ni gjorde det skulle ni antagligen inte fatta någonting, men det var i alla fall skönt att få ur mig mina tankar. Så. Dags att återgå till vardagen. Det är bara att fortsätta plugga. Det kostar att ligga på topp, om man säger så.

Ha det bra allihopa, jag har genetik och kvadratrötter att förvänta mig denna helg...  

Av hany - 12 mars 2009 11:52

Hej där, här sitter jag och är sjuk. Typiskt, jag som hade lovat mig själv att inte vara hemma från skolan en enda dag från skolan på ett helt år och jag har kommit så här långt... Men, men, man kan ju inte hjälpa att man är sjuk.

Istället ska jag mysa, se på film och försöka hålla mig borta från att plugga, även fast jag får sådan prestationsångest om jag gör det, tyvärr. Men päronen har beordrat mig att att stanna hemma och ta det lugnt, så vad gör man? Jag ska nog trösta mig lite och äta Bem and Jerry's glass! Typ världens bästa uppfinning eller vad? Hehe.

Imorgon måste jag gå i alla fall, för då har vi två nationellaprov i engelska, så det är bara att pallra sig det.

Så jag säger till mig själv att krya på mig, och till er att ha det bra!

Av hany - 10 mars 2009 15:08

Jaa.. när man skulle vara duktigt och ta hem biologiboken och börja plugga en dag tidigare än jag brukar (jag börjar plugga en vecka innan provet), så har man självklart glömt den i skolan. Så himla typiskt mig alltså... Jag börjar typ bli glömsk, det är jättejobbigt... alltså jag glömmer bort småsaker. Senil nästa? Dessutom måste jag ju får bra på det här provet, så det gör det hela inte bättre!

Jaja.. istället tänkte jag fundera ut vad jag ska börja med på syslöjden! Någon som har ett förslag!? Jag är desperat. Det ska vara något som tar ungefär 5 lektioner och är en MVG-uppgift. Vad säger ni?

Jaa, jag får väl klura på den nöten.. nu ska jag göra lite engelskaläxa, den kom jag ihåg i alla fall!
Ha det bra!


Av hany - 8 mars 2009 11:08

Jaa, och nu är det söndag. Helgerna försvinner! Jag antar att det är för att jag sover så länge.. Hm.

Idag blir också en lugn dag med plugg, promenad, mio (kolla på grejer till mitt nya rum) och tennis.

Men först en dusch, tjingeling!

Av hany - 7 mars 2009 11:31

Hejhej, här sitter jag och äter frukost: ett jättegott bröd från Albert and Jack's och en kaffe. Idag ska jag plugga matte och sedan träffa Carro. Men först är det dags för inpackning som jag gör varje lördag, eftersom det är då jag har tid. Jag använder Loréal expert intense repair intensiv kur (långt namn?), den kostar runt 200 har jag för mig. Den rekomenderar jag!

Yes, nu hoppar jag in i duschen, ha det bra !

Av hany - 6 mars 2009 19:22

Jaha, så var det helg igen! Härligt! Men veckorna går läskigt snabbt måste jag säga. Kanske för att mina vardag går ut på att gå i skolan, göra läxor och sova, gå i skolan, göra läxor, sova, gå i skolan göra läxor, sova... ja, ni fattar.

Nu är det fyra veckor kvar till påsklovet, och dessa veckor involverar 7 prov. Åh, vad jag älskar skolan... Jag kommer vara sönderstressad när dessa veckor är slut.

Härnäst är det i alla fall matteprov som gäller. Jag hade ett VG förut, men sänkte mig, eftersom vi fått en ny lärare. Så jag måste verkligen jobba upp mitt G nu! Jag tänker inte gå ut nian med G i ett grundämne.

Ikväll blir det lugna puckar, ska hyra en film och äta glass. Ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards