Alla inlägg under oktober 2008

Av hany - 30 oktober 2008 17:15

Nehepp, det blev tyvärr inget inlägg från Barcelona. Sorry! Jag hade iaf supermysigt där, mycket sevärdheter och speciellt god mat. Alltså herregud vad mycket mat jag har ätit de har senaste dagarna. WOW! Det blir diet och hård träning nu. Hahha. Fast jag borde faktiskt ut springa nu, för på måndag ska vi göra ett BIP test i skolan. Alltså konditionstest. Oh my. Jag är bra på att springa snabbt, men kondition är inte min starka sida...

Nu blir det ännu mer onyttigt. Ska äta pizza, så jag berättar mer imorgon!

Take care !


Av hany - 25 oktober 2008 12:51

Fick just veta att det är gratis internetuppkoppling på hotellet i Barcelona, så det blir antagligen ett och annat inlägg! :) Men hoppas inte för mycket, jag brukar vara lite dålig på det där...

Nu är det dags att packa. Ska inte glömma sminkbortagningsmedel som alltid. Jag har lagt ner det redan nu för att inte glömma det.

Jag gillar att packa, men det är så svårt att välja lite kläder! Man vill liksom ha med sig hela garderoben. Haha. Det är alltid jag som har mest packning, men jag ska försöka att inte ta med för mycket denna gång, jag brukar inte ens använda allt jag har med mig.

 Ikväll ska jag träffa Nina och Carro igen för en movienight. Det får inte blir för sent dock, jag ska ju faktiskt till Barcelona imorgon. (;


Av hany - 24 oktober 2008 13:36

Hej, jag har hunnit med mycket idag och klockan är bara 13.40 Super. Först var jag i täby c för att inhandla lite grejer till på söndag, då jag åker till Barcelona! Jippi! Hoppas verkligen att det är bra väder där. Eller huvudsakligen inte regn. Runt 20 tror jag bestämt att det blir, det är perfekt, då kan jag ha jeans och en t-shirt.

I alla fall, efter det åkte jag till skolan för att planera ett projekt Nina och jag ska ha klart efter höstlovet, och jag kan inte någon annan dag så det fick bli idag. Vi är egentligen lediga idag, men vi åkte till skolan för hämta böcker och blev kvar där. Det var fett mysigt. Inget folk, förutom det snygga gymnasiekillarna som var i skolan som vanligt och åt lunch. Haha.

Till våran förvåning var många klassrum öppna, så vi gick in lite här och var. Det var spännande, vi var rädda att bli upptäckna, men äe, whatever, girls just wanna have fun. ;)

Nu ska jag handla mat till ikväll. Jag är sugen på fläskfilé.

Skriver imorogon om hur min packning går! Kramkram.


Av hany - 23 oktober 2008 18:28

Tjena. Jag var i stan idag som sagt, med Nina, Elsa och Carro. Supermys! Vi satt på Wienerkonditoriet (hoppas att jag stavade rätt!?) i tre timmar. Hahaha. Det är så skönt att bara sitta och prata på ett mysigt fik med en latte och en bulle! Mums.

Sedan gick vi i affärer och nu är jag hemma. Shit vad tiden går, det är redan halv sju! Dags att göra mat.

Puss,

Av hany - 22 oktober 2008 15:25

SHIIEEET VAD SKÖÖÖÖÖNT! Jag behöver inte plugga på 11 dagar!! ELVA DAGAR MED BARA CHILL! Åh, vad jag har längtat, det är äntligen höstlov! I 5 veckor har jag pluggat varenda kväll, då vi haft 5 prov, och har inte kunnat se på tv förän typ vid 21.00

Nu ska jag ladda batterierna ordentligt. Först träffa kompisar, sedan åka till Barcelona söndag till torsdag med familjen och sedan bara slappa de sista dagarna.

Vad härligt! Som jag slitit tycker jag att jag är värd lov nu!

Imorgon ska jag och tjejerna in till stan,men det får jag skriva mer om imorgon.

Ha det bra!


Av hany - 18 oktober 2008 22:17

Jag vaknade på fel sida. Jävlar. Jag har varit sjuuukt irriterad HELA dagen.

Synd om mina medmänniskor, men jag tycker ännu mer synd om mig själv. Blä blä blä blä blä. Jag fattar verkligen inte kemi. Jag hatar kemi. Alla reaktionsformler, det känns så orealistiskt. Varför ska man behöva veta hur litiumflourid reagerar med kalciumkarbonat? VAD är det för nytta till min framtid?

Ja... Det är en väldigt bra fråga måste jag säga. Någon som har något svar? Förutom "man är allmänbildad" för det säger alla. Hm. Plugg hela helgen. MÅSTE få MVG på det här provet! Eller iallafall VG. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH! Privatlektioner i kemi någon?

Aja. Det är bara att söndag blir en bättre dag. Nu ska jag tyvärr gå och plugga. PÅ EN LÖRDAGSKVÄLL!

Jag blir ledsen i ögat.

Tjingeling.

Av hany - 11 oktober 2008 18:22

Idag har jag faktiskt inget kul att berätta, så därför lägger jag in ett litet test (eller vad man nu ska kalla det?) som jag gjorde här om dagen, efter att ha tagit det från Blondibella:

1. Vad heter du? Hanna
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Något annorlunda.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Filippa
4. Vilket stjärntecken är du? Stenbock
5. Vilken årgång är du? -93
6. Vart bor du? Stockholm
7. Bott utomlands? Nej
8. Flyttat antal gånger? Ingen
9. Vart skulle du vilja bo? New York i en stor men mysig lägenhet. Eller på Östermalm.
10. Vilken skolklass? 9:an
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Inredare, programledare


UTSEENDE
1. Hur lång är du?
175
2. Hur mycket väger du? 58
3. Hårfärg och frisyr? Blond, mellanlångt med snelugg
4. Ögonfärg? Gröna
5. Mest nöjd med? Mina långa ben och naturligt vita och raka tänder!
6. Minst nöjd med? Näsan.
7. Skostorlek? 39 – 40
8. Glasögon? Nepp
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Gud nej!

FAVORITER
1. Filmer? In her shoes, The Holiday, Notting Hill, Meangirls. (Chickflicks helt enkelt)
2. Låtar? Jag kan inte välja!
3. Årstider? Sommar!
4. Mat/dryck? Det mesta med ost! Haha. Och ramlösa med smak av jordgubb och lime.
5. Djur? Hund, hamster.
6. Färg? Mörkblå, vit.
7. Parfym? Chacharel Liberté
8. Tv-program? Gossip Girl, Greys Anatomy, One Three Hill, Desperate Houseviwes.
9. Ämne i skolan? Engelska och idrott.
10. Sysselsättning? Dator, TV, kompisar, familj.

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En svart från Peak Performance
2. Vad använder du just nu för skor? Olika varje dag.
3. Favoritfärg på kläder? Mörkblå.
4. Favoritmaterial på kläder? Siden
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Myskläder, precis som jag har på mig.
6. Favoritaffärer? Zara, HM, Abercrombie and Fitch, MQ
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 500? Om jag köper själv.
8. Favoritmärke? Abercrombie and Fitch, Pucci
9. Vad har du för byxstorlek? 26
10. Vad har du för tröjstorlek? 36

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Willy (coolt, eller hur!?)
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Ett kvitto från ICA.
b) Jobbväska just nu? Sminkväska, skolböcker, vattenflaska.
c) Handväska eller liknande just nu? Samma som ovan.
3. Vad är du beroende av? Choklad, tuggummi, lipsyl och läppsift från Esteé Lauder.
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Jag har 5 olika!
6. Vad tror du på? Att det finns en rätta för alla.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Jag tillhör inte någon religion. Fast jag är ju döpt, så tillhör jag väl kristendomen, antar jag?
8. Vad köpte du senast? En svart fodralklänning från BikBok.
9. Har du nåt husdjur? Nej, men jag hade tre hamstrar! SÖTNOSAR!


Det påminner mig om alla kompisböcker man skrev i när man var lite. Haha.

Ha en bra lördagskväll!

Av hany - 4 oktober 2008 18:05

Idag var jag och mamma i stan. Det var ett tag sedan det bara var hon och jag som hade mysigt. Vi fikade och kollade i affärer. Perfekt en sådan här höstdag! Jag köpte 2 klänningar, ska ta kort och lägga upp sedan.

Jag kom och tänka på hur kul det ska bli att flytta hemifrån. Så mysigt att bo i stan i en lägenhet typ på Östermalm eller något! 20 meter till en affär. Då kan jag gå och handla när jag vill ochtanken på att inreda är ju ännu roligare!

Jo, det är klart att jag trivs hemma! Förresten är jag bara 15, så det är ett tag kvar, men man kan ju alltid drömma! :D


Ovido - Quiz & Flashcards