Alla inlägg under september 2008

Av hany - 27 september 2008 18:30

Hej! Idag är jag glad, det var nog bara någon konstig svacka jag hade igår. Jag och Thomasine var i Täby Centrum idag, jag köpte en svart fodralklänning från BikBok och Clinique Anti Blemish Solutions Cleansing Foam (långt namn!), eftersom jag har börjat få oren hy, finnar, vilket irriterar mig något otroligt. Jag har hört att den är bra, så därför ska jag prova den. Om någon av er har ett bättre tips eller en kommentar till den jag precis köpt, så skriv gärna en kommentar!

Ikväll blir det bara chill. Undrar om det är något bra på tv idag? Det brukar aldrig vara det nu för tiden, tyvärr. :( Aja, jag får kolla. Kanske sticker till någon kompis istället...

Ha en bra lördagskväll! <3

Av hany - 26 september 2008 17:50

Usch, jag är så ledsen idag. Vet inte varför... Har bara en dålig dag, gråtit en massa för småsaker. Weird, eller hur?

Aja, jag ska inte plåga er med mina klagomål, det finns ju värre saker. Det är bara att hoppas att morgondagen blir bättre.

Just nu lyssnar jag på Hey Jude - Across the Universe, Hallelujah - Jeff Buckley, So sick - Neyo och Take a bow - Rihanna. Det är superbra låtar och är min ledsenmusik!  

Av hany - 20 september 2008 22:21

Hallå där. Veckorna går så fort. Egentligen vet jag inte vad jag gör, det finns så lite tid för allt. Min fritid ser i alla fall ut så här: läxor och läxor.

Ja, jag vet att jag tjatar om det här om och om igen, men det finns inte mycket mer att skriva, ahhah.

Något kul jag inte hunnit skriva om är förra helgen, jag sov över hos Clara med tjejkompisarna. Vi satt och pratade och vips så var klockan 04.00 Men vi pallade inte att gå och lägga oss, näej, vi dygnade. Istället gick vi en lång promenad på Stockholms tomma gator (härligt!), och efter det köpte vi frukost på 7eleven. Riktigt mysigt! Tyvärr så var jag dödstrött när jag kom hem, så jag gick och la mig och vaknade inte förens 17.00 Hmm. Det var min lördag...

Imorgon blir ännu en pluggdag, men det gör inte så mycket. Jag är beredd för att kämpa för mina betyg. Seriöst, det är sista året nu, jag måste skärpa mig! Jag läste boken "MVG i allt" och det fick mig i nya tankebanor. Jag vill vara lycklig och framgångsrik i framtiden. Förut trodde jag bara att det man bara kunde "flyta med", men jag får bara den här chansen en gång i livet. Jag kan slita nu och var lycklig sen!

Nu ska jag ta och ringa någon och se om den vill komma över, för jag är uttråkad. Ha det bra!

Bio

Av hany - 7 september 2008 15:57

Var på bio idag - Mamma Mia. Äntligen! Jag vet inte hur länge jag velat se den. Det är en riktig må bra film! Värd att se. Två andra filmer jag kan rekommendera är "Wanted" med Angelina Jolie och James McAvoy och "Sex and the city". Wanted har inte kommit ut än i Sverige, men jag såg den i USA. Jag är inte så mycket för actionfilmer, men den här var häftig. Speciellt något för killar tror jag.

En tråkig grej som hände idag var att min älskade Abercrombie & Fitch parfym gick sönder. Jag hade så bråttom att den föll i golvet. Typiskt mig.

Den är inte speciellt dyr, 300 spänn eller något sånt, men nu måste jag beställa en ny och det tar sin lilla tid. Men om man ser det från den ljusa sidan så sa päronen att jag lika gärna kan beställa lite kläder också. Mohaha.

Nu ska jag iväg och spela tennis, hörs senare!


Av hany - 6 september 2008 15:12

Ojoj, ännu en läxdag. Har suttit enda tills nu och gjort spanska, matte och engelska (jag gick upp vid 10). Sjukt tråkigt, jag vet, men det måste göras. Jag vill komma in på Viktor Rydberg. Jag vet inte vad man behöver för poäng, men det är mer än 280 tror jag i alla fall. Jag får kolla upp det.

Resten av dagen blir bara chill tror jag. Godis och bra filmer. Haha. Synd att vädret är tråk, annars skulle det blivit en lång promenad.

Förresten, för två veckor sedan hade jag inte sett ett enda avsnitt av One Tree Hill, men helt plötsligt fick jag upp ögonen för denna fantastiska serie. Helt briljant, jag kan inte få nog av den!


Av hany - 5 september 2008 18:18

Men herregud, nu är det helg igen! Veckan har gått ovanligt fort, måste jag säga. Det är så himla skönt att vi slutar 14.00 på fredagarna nu (de senaste två åren har min klass slutat efter 16.00 VARJE fredag, DÖ!).

Jag måste också berätta att jag har gjort matteläxan. PÅ EN FREDAG! Det är en sensation för mig. Jag har seriöst gjort det typ en gång i hela mitt liv. Men jag går ju i nian, dags att rycka upp sig. Inte för att jag har dåliga betyg, men jag vill ha så bra betyg som möjligt, fast vem vill inte det?

Ikväll, blir det movienight med tjejkompisarna! Oh yes.

Sist laddar jag upp en bild från vårt boende på Gotland (klassresan). Få se om det blir mer, jag är ganska seg.


Ovido - Quiz & Flashcards