Alla inlägg under maj 2009

Av hany - 29 maj 2009 15:58

Idag har jag och Carro varit i stan eftersom vi är lediga, woho! Vi båda var ute efter ett par skor till balen som är om en vecka, och jag kan säga att det är jättesvårt! Jag vill att de ska vara perfekta, och inte nöja mig med medelmåtta. Haha! Tillslut hittade jag i alla fall ett par, som jag blev mycket nöjd med! Det är svarta med peeptoe (stavning!?) och har en rosett längst fram. Jag skulle gissa på att de är 10 cm. Jag kanske kan visa dem i bloggen lite senare!

Dessutom köpte jag en present till min kära mamsi, eftersom det är mors dag på söndag. Glöm inte det! Det blev 2 nagellack och choklad, precis som hon önskat sig...

Vi såg också några studentflak idag och jag blev sååå avundsjuk! Jag vill också sa studenten! Så himlans kul det verkar... Men jaa, det är tre långa år dit, så det är bara att stå ut.. Tyvärr...

Nu ska jag i alla fall ut och sola! Hoppas att jag får lite färg...

Av hany - 28 maj 2009 15:50

Alltså jag förstår inte hur veckorna kan gå så otroooligt snabbt! Den här veckan är redan slut (ledig imorgon, yaay!) och sedan är det bara 8 skoldagar kvar tills jag slutar i min skola för gott! Herregud... Det ska bli superkul, jag är verkligen taggad för först och främst sommarlov, och sedan för att börja i en heelt ny klass i gymnasiet. Men samtidigt känns det jätte sorgligt eftersom jag tycker att den här skolan är så fin och lärarna så bra! Men life goes on och jag tror att gymnasiet kommer att bli super. :)

Just nu är jag däremot lite stressad över mina betyg. Allt är på spel just nu och vissa grejer blir inte som jag tänkt mig. Vissa ämnen som jag räknat att få MVG i blir inte av och nu är jag inte säker att det blir som jag vill. Dessutom fick vi tillbaka vårt engelska nationella idag och jag fick VG+ så jag ligger och väger mellan VG och MVG i MITT ämne. Engelskan är ju faktiskt min grej och jag har fått MVG på allt annat vi gjort så han borde inte kunna sänka mig väl?! Åhhh... som ni säkert märker är jag supernervös för mina betyg, för i typ alla förutom två ämnen ligger jag och väger mellan VG och MVG! Hur ska det gå?

Det ända jag ska göra nu är att intala mig själv att det kommer gå bra samt att jag faktiskt gjort mitt bästa och då finns det inget annat att göra.

Nu ska jag relaxa imorgon och sedan satsa inför sista veckan: slutspurten!

Hoppas,hoppas,hoppas!

Jaa.. allt mitt tjat om betyg är väl lite utraget nu men om två veckor är det bara chill och då ska jag skriva om mit hääääärliga sommarlov!

Ha det!

Av hany - 9 maj 2009 14:28

Jag hittade ingen annan klänning igår så jag får nöja mig med den jag har fån NK, Coach. Men den är fin så det funkar. Nu gäller det bara att hitta ett par fräcka klackar och någon snygg clutch så är jag redo! Har förövrigt bokat hår, makeup och annat smått och gott så jag tror att det kommer att bli jättebra!

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Eller det känns inte så i alla fall! Jag har bara gjort min lördagsinpackning och peeling samt ätit lunch. Och klockan är redan halv tre! OH MY! Dags att sätta fart tror jag... Jag ska gå på promenad och handla lite mat till ikväll och sedan kanske träffa Carro. Men pluggandet då!? Ooops. Jag måste plugga till ett musikprov då jag måste ha MVG på det, för då får jag det i betyg. Mjaa... Jag får nog slita mig från datorn och sätta igång. Bach, Mozart och noter... Hurra...  

Av hany - 8 maj 2009 14:42

Det blir ett kort inlägg nu, jag ska in till stan och kolla på balklänning. I och för sig så har jag redan en men den kostar 4000 kr och för att bara använda den en, max två gånger så tyckte jag och mina päron att det kanske var lite för mycket... Så jag ska kolla i Sturegallerian, vilket är det ända stället jag inte varit på än, så om jag inte hittar någon den så nöjer jag mig med den här. Jag menar, den är ju fortfarande fin!

Så nu ska jag kila iväg till tåget! Hinner inte skriva något mer idag för sen blir det movienight hemma hos Nina ikväll! Najs!


Av hany - 7 maj 2009 17:49

Nu har jag inte skrivit på år och dagar känns det som... Men jaa, jag känner att en uppdatering på det som har hänt under tiden skulle ta mig ungefär 3 timmar, så jag berättar istället om vad som händer i mitt liv just nu!

Imorgon har jag nationellaprovet i spanska, skriftliga delen då vi ska skriva en uppsats. Man kan ju "egentligen" inte plugga till det, men jag ska läsa igenom boken i alla fall... Meen tyvärr är jag så sjuuukt seg att jag inte orkar. Hela tiden dras jag till något annat så vi får väl se om det blir något pluggande...

Nu ska jag fixa mat och sedan ta en dusch, så vi får se om jag piggnar till och blir lite pluggsugen av det... Eller ja, pluggsugen är man väl aldrig, men ni fattar? 
 

Ovido - Quiz & Flashcards